Gebruikersnaam Noteer hier een geldig e-mailadres.  
Wachtwoord  

Logo ISO 9001 Logo ISO 14001
basicheader

Help & Support

Vragen

>
Mijn toestel is defect, wat moet ik doen?
Als u een defect toestel heeft en deze is verzekerd bij ProAssist dan kunt u deze online aanmelden via Mijn Verzekering -> Een schade melden. U kunt dan online een afspraak maken om het toestel op te laten halen voor reparatie.
>
Mijn toestel is gestolen, wat moet ik doen?
U dient uw simkaart direct te laten blokkeren via uw netwerkaanbieder (T-Mobile, KPN, Vodafone, etc.). Daarna kunt u de diefstalmelding bij uw verzekeraar indienen met een proces verbaal die opgemaakt is door de politie. Het proces verbaal dient u binnen 48 uur na de constatering van de diefstal op te laten maken. Diefstalmeldingen zonder proces verbaal nemen wij niet in behandeling.
>
Hoe lang duurt het tot ik antwoord heb op mijn diefstal claim?
Na ontvangst van uw diefstalmelding streven wij ernaar binnen 1 werkdag uitsluitsel te geven.
>
Hoe is de procedure bij een defect toestel?
ProAssist bezoekt u binnen 4 uur na uw defect melding. 24 uur per dag, 7 dagen per week. Tijdens dit bezoek wordt het bij ProAssist geregistreerde toestel (op uniek IMEI-nummer) ingenomen. Hierbij worden de klachten van het toestel genoteerd. Let erop dat u vóór het bezoek van onze buitendienst medewerker een back-up maakt van de gegevens op uw telefoon. Deze kunnen tijdens de reparatie verloren gaan.
>
Wat moet ik doen als het leentoestel defect of gestolen is?
Als u een leentoestel in gebruik heeft en deze is defect of gestolen dient u hiervan direct een melding te maken bij ProAssist via: +31 (0)344-636363. In het geval van diefstal moet er een proces verbaal opgemaakt te worden bij de politie en dient u uw simkaart te blokkeren bij uw netwerkaanbieder (T-Mobile, KPN, Vodafone, etc.).
>
Wat is een IMEInummer?
Een IMEI-nummer is het 15 cijferig unieke serienummer van uw mobiele telefoon. U vindt het IMEI-nummer onder de accu op uw toestel en bij iPhone op de simkaarthouder. Ook verschijnt het IMEI-nummer bij veel toestellen in het scherm als u *#06# intoetst en dan op bellen drukt.
>
Ik ben verhuisd, waar kan ik een adreswijziging doorgeven?
U kunt uw adres online wijzigen via Mijn Gegevens -> Mijn gegevens wijzigen -> Wijzig contactgegevens. Dit geldt alleen als uw verzekering via ProAssist loopt. Mocht de incasso en dus de verzekering niet via ProAssist lopen dan dient u uw gegevens te wijzigen via de aanbieder van uw verzekering.
>
Mijn achternaam is gewijzigd, hoe kan ik dat wijzigen bij de verzekering?
U kunt uw achternaam online wijzigen via Mijn gegevens -> Mijn gegevens wijzigen -> Wijzig contactgegevens -> Wijzig tenaamstelling. Dit kan alleen op deze manier als uw verzekering via ProAssist loopt. Mocht de incasso en dus de verzekering niet via ProAssist lopen dan dient u uw gegevens te wijzigen via de aanbieder van uw verzekering. Aangezien een verzekering wettelijk niet overdraagbaar is, worden hiervoor uitsluitend een uitzonderingen gemaakt in geval van een huwelijk of scheiding. In deze situatie dient er een kopie legitimatiebewijs en uittreksel uit het gemeenteregister toegestuurd te worden. Als een verzekering overgezet wordt naar iemand die de leeftijd van 18 jaar bereikt dient er een kopie legitimatiebewijs en een kopie van de bankpas toesgestuurd te worden.
>
Waar kan ik een verzekering afsluiten?
De ProAssist verzekeringen worden in verschillende vormen aangeboden bij een reeks aanbieders. Dit zijn o.a.: T-Mobile, BelCompany, Telefoonkopen.nl en Telecombinatie winkels. Aanmeldtermijn na aankoop varieert tussen 7 en 14 dagen.
>
Is de verzekering overdraagbaar? 
Nee. Een verzekering is niet overdraagbaar en is dus persoonsgebonden.
>
Ik heb een nieuw toestel aangeschaft, moet ik dit doorgeven aan de verzekering en hoe?
U dient te allen tijde uw gewijzigde gegevens door te geven aan uw verzekeraar. Als u een nieuw toestel heeft aangeschaft dient u dit binnen 7, 14 of 30 dagen na aankoop (zie de Algemene Voorwaarden van uw verzekering) door te geven aan de verzekeraar inclusief de aankoopbon. Dit kan op www.mijnproassist.nl via Mijn Gegegevens -> Mijn gegevens wijzigen -> Wijzig toestel. Staat uw nieuwe toestel niet in de lijst? Mail dan naar info@mijnproassist.nl.
>
Hoe kan ik mijn verzekering opzeggen?
U kunt uw verzekering online opzeggen via Mijn verzekering -> Mijn polis bekijken -> Opzeggen.
>
Hoe lang duurt een reparatie?
ProAssist is de vervoerder van defecte toestellen naar de reparateur. Wij zijn geen reparateur, maar werken samen met de door onze opdrachtgever aangewezen gelicenseerde reparatiebedrijven. De gemiddelde reparatietijd bedraagt tussen de twee en zes weken. De ervaring leert dat Blackberry en Apple een langere reparatietijd hebben. Dit is geheel afhankelijk van merk, type, klacht en de levertijd van onderdelen vanuit de fabrikant.
>
Wat is de status van mijn reparatie?
U kunt de status van uw reparatie online volgen via Mijn Reparatie -> Mijn reparatiestatus inzien.
>
Zijn er altijd kosten verbonden aan een reparatie?
Vooraf is door ProAssist niet in te schatten of er reparatiekosten verbonden zijn aan de reparatie van uw toestel. Een reparatie is kosteloos indien een toestel binnen de fabrieksgarantie gerepareerd wordt. Daarnaast kunt u verzekerd zijn voor het kosteloos repareren van uw toestel. Aan een reparatie buiten de fabrieksgarantie zijn kosten verbonden. Voordat de reparatie uitgevoerd wordt, ontvangt u echter een prijsopgave, die u kunt accepteren of afwijzen. Worden de kosten van de reparatie gedekt door de verzekering dan wordt het Eigen Risico in rekening gebracht bij de retour levering van uw toestel.
>
Waarom heb ik een prijsopgave ontvangen?
U ontvangt een prijsopgave als uw toestel niet verzekerd is en er kosten gemaakt moeten worden om uw toestel te repareren. Deze reparatie valt in het geval van een prijsopgave niet onder de fabrieksgarantie. U ontvangt dan een melding via e-mail.
>
Hoe kan ik een prijsopgave goed-/ afkeuren en betalen?
Op het moment dat op uw reparatie een prijsopgave van toepassing is ontvangt u hiervan een melding via e-mail. In deze e-mail vindt u een link naar uw prijsopgave en deze kunt u dan gelijk inzien en goed- of afkeuren.
>
Wat is buiten garantie?
1. De garantietermijn op het toestel is verlopen. Zie hiervoor uw aankoopnota. De eerste 2 jaar na aankoop van uw toestel valt onder de fabrieksgarantie met uitzondering van iPhone.
2. Het defect van uw toestel - ook binnen de garantietermijn – wordt aantoonbaar veroorzaakt door oneigenlijk dan wel verkeerd gebruik. Val,- stoot- en waterschade. Een voorbeeld hiervan is een afgebroken behuizingen.
>
Hoe kan ik een afspraak die gepland staat wijzigen?
Om een gemaakte afspraak te wijzigen kunt u telefonisch contact met ons opnemen via 0344-636363 en dan kiest u voor optie 3.
>
Kan iemand anders mijn toestel in ontvangst nemen als ik afwezig ben?
U kunt iemand anders uw toestel in ontvangst laten indien alle benodigdheden aanwezig zijn. De persoon dient wel meerderjarig (18 jaar of ouder) te zijn en hij / zij dient zich te legitimeren.
>
Wat betekent ISO 9001
ISO 9001 is de norm die eisen stelt aan het kwaliteitssysteem van onze organisatie. De norm dwingt tot naleving van een specifieke manier waarop onze organisatie met kwaliteitsbeleid omgaat. Door middel van een jaarlijkse audit, die door een externe partij wordt uitgevoerd, zijn wij in het bezit van een ISO 9001 certificaat. Dit is een bewijs dat onze organisatie op een vooraf gestelde en gestructureerde manier aan kwaliteitsmanagement (zorg, beheersing en borging) doet.
>
Wat betekent ISO 14001
ISO 14001 is het milieumanagementsysteem dat door ProAssist wordt gebruikt om de zorg voor milieu te waarborgen. Het is een internationaal geaccepteerde norm. Door toepassing van dit systeem voldoen wij aan de wet- en regelgeving en beheerst ProAssist de milieurisico's binnen haar organisatie. Tegelijk streeft ProAssist naar permanente verbetering van onze milieuprestaties.
>
Bekijk alle vragen

>  Vragen over refurbished telefoon

Hulp

> U kunt hier voor uw toestel een handleiding downloaden

Contact

Direct contact

Per email info@proassist.eu

Telefonisch contact Tel. 0344 63 63 63

 

Postadres

ProAssist Klantenservice

Lingewei 1

4004 LK Tiel